750 TL ve ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO ÜCRETSİZ
PEŞİN FİYATINA 4 TAKSİT İMKANI
Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
İçerik Menü

Ön Bilgilendirme Formu

ÖN BİLGİLENDİRME FORMU

TARAFLAR ve KONU

İşbu formun amacı, alıcı ve satıcı arasındaki mesafeli satış sözleşmesine ilişkin olarak Kanun ve Yönetmelik uyarınca alıcının bilgilendirilmesidir. İşbu form ile mesafeli satış sözleşmesinin bir nüshası alıcının üyelik hesabında mevcuttur. Alıcının talebi halinde bir örneği eposta ile kendisine iletilecektir.

TANIMLAR

Alıcı

Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan, yararlanan gerçek kişi

Satıcı

Platform üzerinden ürünlerini satışa sunan Optima Madeni Eşya San. ve Dış Tic. A.Ş.’yi ifade eder. “Şirket” olarak anılacaktır

Ürün

Alışverişe konu her türlü eşya

Platform

Mülkiyeti ve her türlü fikri ve sınai hakları Şirket’e ait olan ve işbu sözleşmede anılan hizmetlerin sunulmakta olduğu hisar.com.tr internet sitesi ile mobil uygulamayı ifade eder.

Kargo Şirketi

Ürünün teslim ve iadesini sağlayan anlaşmalı kargo/lojistik şirketi

Ön Bilgilendirme Formu

Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif alıcı tarafından kabul edilmeden önce alıcıyı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan form

Bakanlık

Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı

Kanun     

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Yönetmelik

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği

 

ALICI, SATICI VE FATURA BİLGİLERİ

ALICI BİLGİLERİ

Teslim Edilecek Kişi

 

Teslimat Adresi

 

Telefon

 

E-posta/Kullanıcı Adı

 

 

 

 

SATICI BİLGİLERİ

Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı

Optima Madeni Eşya San. ve Dış Tic. A.Ş.

Satıcının Adresi

Oruçreis Mah. Tekstilkent Cad. No:12 Tekstilkent Koza Plaza A Blok Kat:31 Esenler/İstanbul

Satıcının Mersis Numarası

644037962100013

Satıcının Vergi Kimlik Numarası

6440379621/Atışalanı V.D.

Satıcının Telefonu

0 212 596 3040

Satıcı KEP ve E-posta Bilgileri

optimamadeni@hs01.kep.tr

 

FATURA BİLGİLERİ

Ticari Unvanı / Adı ve Soyadı

 

Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası

 

Adres

 

Telefon

 

E-posta/Kullanıcı Adı

 

Fatura Teslim

Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura yöntemiyle elektronik posta adresine teslim edilecektir.

 

 

 

ÜRÜN/HİZMET ve TESLİMAT BİLGİLERİ

Ürün/Hizmet Açıklaması

Adet

Peşin Fiyatı

Ara Toplam (KDV Dahil)

Ürün açıklaması

     

Kargo Tutarı

     

Satıcının karşılayacağı kargo tutarına ilişkin bilgi

     

 

 

Toplam

 

 

 

 

 

 

 

Teslim Edilecek Kişi

 

Teslimat Adresi

 

Fatura Adresi

 

Sipariş Tarihi

 

Teslim Şekli

 

Teslimat Süresi

(Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer alan istisnalar saklıdır.)

 

Teslimatın Yapılacağı Kargo Şirketi

 

Kargo Şirketine Teslim Süresi

(Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, satıcı tarafından kargo şirketine teslim edilme süresini ifade eder.)

 

 

Şirket, İstanbul Ticaret Odası (ITO) üyesidir. Alıcı, ITO'nun meslek ile ilgili davranış kurallarını www.ito.org.tr veya 444 0 486 no.lu telefonundan ögrenebilir.

Satıcı, ürün/hizmeti siparişe uygun olarak ve mevzuat gereği ürün/hizmet ile teslim edilmesi gereken sair bilgi ve belgelerle teslim etmeyi kabul ve taahhüt eder.

Ürün, alıcı veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye en geç 30 günlük yasal süre içinde teslim edilir. Taraflar yasal sürenin altında bir sürede anlaşmışlarsa ürün mutabık kalınan bu süre içerisinde teslim edilir. Alıcı, süresinde teslim edilmeyen ürünler için sözleşmeyi fesih hakkını haizdir.

Alıcının isteği/kişisel ihtiyaçları doğrultusundaki özel siparişlerde teslim süresi 30 günlük yasal süreye bağlı değildir ve alıcı 30 gün içinde teslimatın gerçekleşmemiş olması gerekçesiyle sözleşmeyi feshedemez.

Satıcı ürünlerin teslimatını kargo şirketleri aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Alıcının belirttiği teslimat adresinde kargo şirketinin şubesi olmaması durumunda alıcı, kargo şirketinin adrese en yakın şubesine yapılan teslimatı kabul etmek ve ürünü buradan almakla yükümlüdür.

Alıcının ürün/hizmeti teslim almaması durumunda bu davranış ürünün iadesi olarak yorumlanacak ve iadeye ilişkin hükümler uygulanacaktır. Alıcının yaptığı tüm ödemeler yasal süresi içinde alıcıya iade edilecektir.

Alıcının belirlediği teslimat adresinde teslim sırasında adreste kimsenin bulunmaması halinde ürün/hizmetin geç teslim alınmasından veya hiç teslim alınmamasından doğan zararlardan sorumluluk alıcıya aittir.

Satıcının platformda teslimat masraflarını üstlendiğini bildirdiği durumlar hariç olmak üzere alıcı teslimat masraflarından sorumludur.

Ürün/hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde alıcıya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürün/hizmetin stokta bulunmaması durumu, ürün/hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Alıcı ürünü teslim almadan evvel ürünü kontrol etmekle yükümlü olup, siparişe herhangi bir haliyle uygun olmayan ürünü teslim almaktan kaçınması gereklidir. Alıcının ürün/hizmeti teslim alması, ürün/hizmetin siparişe uygun teslim/ifa edildiği şeklinde yorumlanacaktır. Teslim ile hasar ve zarar sorumluluğu alıcıya aittir. Alıcı, cayma hakkını kullanmak isterse bu hakkını yasal mevzuata uygun olarak kullanmakla yükümlüdür.

Alıcı, sözleşmeden doğan ödeme yükümlülüğünü yerine getirmekle yükümlüdür. Bu yükümlülüğü yerine getirmemesi veya banka kayıtlarına yaptığı itiraz ile yaptığı ödemeyi iptal etmesi durumunda satıcı ürün/hizmeti teslim/ifa ile işbu sözleşmeden kaynaklanan diğer yükümlülüklerden kurtulacaktır.

Alıcı, ürünün teslim edilmesinden sonra alıcıya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından satıcıya ödenmemesi halinde, alıcı ürünü 3 gün içerisinde iade masrafları alıcıya ait olacak şekilde satıcıya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

Alıcıya herhangi bir nedenle iade yapılması gereken durumlarda, alıcı ödemeyi kredi kartı ile yapmışsa, satıcı yasal süre içerisinde iadeyi karta yapacaktır. Satıcı iadeyi gerçekleştirdikten sonra iadenin alıcının hesabına yansıtılmasından münhasıran Banka sorumludur.

Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürün/hizmetin alıcıya tesliminden önce, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesi Alıcı’dan talep edilebilecektir. Alıcının talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacaktır. Söz konusu taleplerin alıcı tarafından 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

Alıcı tarafından sipariş edilmeyen ürün/hizmetin alıcıya gönderilmesi halinde satıcı alıcıya karşı herhangi bir hak ileri süremeyeceği gibi alıcının sessiz kalması veya ürün/hizmeti kullanmış olması da sözleşmenin kurulduğuna yönelik bir karine olarak yorumlanamaz.

Platformda yayınlanan ürün/hizmetin sipariş adetlerine ilişkin kısıtlamalar getirilebilir. Alıcı bu kısıtlamalara uymakla yükümlüdür. Alıcı bu kısıtın üzerinde sipariş oluşturursa siparişi iptal edilebilir.

Alıcı, platformda birden fazla mağazadan tek sepette alışveriş yapabilecektir. Bu durumda ürün/hizmet için birden fazla fatura kesilebilecek ve teslimat süreçlerinde -yasal teslimat süresini aşmamak kaydıyla- farklılık yaşanabilecektir.

Platform üzerinden kredi kartı ile ödeme yapıldığı durumlarda Banka tarafından düzenlenen kampanyada taksit/vade/faiz/ödeme planı Bankanın inisiyatifindedir.

Platformda satışa sunulan ürün/hizmetler yalnızca satıcı tarafından belirlenen sınırlı lokasyonlara (il/ilçe/bölge) teslim edilmek üzere satışa sunulabilecek olup, sipariş sürecinde alıcının bu ürün/hizmetler için teslimat adresini satıcı tarafından belirlenmiş olan lokasyonlardan biri dışında seçmesi halinde ilgili sipariş verilemeyecek/satın alım gerçekleşmeyecektir.

CAYMA HAKKI

Alıcı, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı süresi, siparişin konusu hizmet ise sözleşmenin kurulduğu gün; siparişin konusu ürün ise alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ürünü teslim aldığı gün başlar.

Alıcı, sözleşmenin kurulmasından ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde, alıcı veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan üründe, alıcı veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca ürünün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, alıcı veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk ürünü teslim aldığı gün esas alınır.

Ürün teslimi ile hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

Satıcı;

a) Ürünün teslimi veya hizmetin ifasından önce alıcının cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,

b) Ürün’ün tesliminden sonra alıcının cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel satıcıya aktarılmamışsa cayma hakkına konu ürünün, iade için öngörülen kargo şirketine teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir kargo şirketi ile iade edilmesi durumunda da satıcıya ulaştığı tarihten itibaren,

c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle sözleşmeyi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren

14 gün içinde, tahsil ettiği sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının alıcıya iadesinden sorumludur.

Cayma hakkının kullanılması halinde alıcı, cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 gün içerisinde cayma hakkı kapsamında iade edilecek ürün, ürün kutusu, fatura, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa ürün ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak satıcıya kargo şirketiyle geri gönderir.

Alıcı cayma süresi içinde ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller alıcıya alıcının ödeme yaparken tercih ettiği yöntemi ile iade edilmektedir.

Alıcı iade edeceği ürün/hizmeti Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Kargo Şirketi ile satıcıya gönderdiği sürece iade kargo bedeli satıcıya aittir. İade için alıcının bulunduğu yerde satıcının Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, alıcı ürünü herhangi bir Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve rünün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur.

Alıcı aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:

·         Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

·         Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,

·         Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,

·         Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,

·         Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,

·         Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,

·         Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,

·         Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,

·         Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile alıcıya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,

·         Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, alıcının onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Alıcı süresi içinde cayma hakkını kullanmadığı takdirde bu hakkını kaybeder.

İade şartlarına uyan ürünler, kargoyu teslim alma tarihinizden itibaren 14 iş günü içinde orijinal ambalajında güvenli bir şekilde paketlenerek ve beraberinde gönderilen fatura/irsaliye ile gönderilmelidir.

Satın alınan ürünün ücretsiz iadesi ve/veya değişimi için belirtilen anlaşmalı kargo şirketi kullanılmalıdır.  Aksi taktirde iade kargo ücreti iade edilecek tutardan kesilecektir.

Cayma hakkı bildirimi ve Sözleşmeye ilişkin sair bildirimler tarafımıza ait e-posta ve/veya internet sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine ve internet sitesindeki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır, aksi takdirde cayma hakkı kullanılamayacaktır.

Kargo bedava kampanyasıyla oluşturulan siparişler için iade sonrası kalan tutar kampanya şartını sağlamazsa iade edilecek ürün bedelinden teslimatınızın kargo ücreti düşebilir.

İptal ya da iade gerçekleştirildiği halde kampanya koşulları sağlanmaya devam ediyorsa kampanya iptal olmaz.

İptal ya da iade sonrası siparişte kalan ürünler kampanya şartlarını sağlamaya yetmiyorsa, ücret iadesi, iptal ya da iade edilen ürünler için kampanyadan gelen indirim tutarı düşülerek yapılır.

Cayma hakkına kullanmak isteyen alıcılar hisar.com.tr’de yer aşan “İptal İadeFormu”ndan yararlanabilir.

UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ

Sözleşmeden kaynaklı ihtilaflara Türk Hukuku uygulanacaktır.

Sözleşmeden kaynaklı ihtilaflarda Bakanlıkça ilan edilen değerlere uygun olarak alıcının ürün/hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yer Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.